dijous, 14 de maig de 2015

EL SÈSAM

EL SÈSAM

Aquest blog tractarà sobre el sèsam (ajonjolí), una llavor d’una planta oleaginosa que a part de ser saborosa i trobar-la normalment en amanides d’alguns restaurants o sobre els panets d’hamburgueses té moltes propietats interessants.
  •        És una font de minerals com el calci, fòsfor, ferro i magnesi i vitamines com la tiamina, riboflavina i vitamina E (poder antioxidant).
  •      Conté aminoàcids essencials però sobretot triptòfan (precursor de la serotonina que proporciona felicitat) i metionina.
  •         Molt ric en àcids grassos poliinsaturats i lecitina. Conté sobretot omega-6, però també una petita porció de omega-3.
  •          Alt contingut de fibra soluble i mucíl·lags.
  •          Energètica i saciant (però no abusar en sobrepes).
  •           Interessant per millorar malalties cardiovasculars (redueix el colesterol) i reforçar ungles i cabells. També és útil per depressions, mals de cap, insomni i per reforçar sistema nerviós.



Per cobrir les necessitats diàries de calci al dia, seria suficient prendre 2 cullerades soperes de sèsam, suposant que es faci una dieta equilibrada.  Però es recomana prendre 1 cullerada sopera al dia.  Per fer-les més digestives es poden torrar a la paella (molt poca estona! 1minut màxim). Es poden servir senceres sobre amanides, cereals, llegums, verdures... Però s’aprofitaran molt millor totes les seves propietats si abans d’afegir-les es passen pel molinet.



L’Hummus és Un plat molt conegut per la majoria i on un dels ingredients principals és el sèsam.  A més també conté cigrons, all, llimona, sal i oli. És un paté molt nutritiu de naturalesa neutra, ric en hidrats de carboni, proteïnes completes i àcids grassos essencials omega-6. Es pot servir en un bol amb palets de verdures (pastanaga, cogombre, api...) o bé untar sobre crackers i decorar amb germinat i llavors.

Si voleu provar uns Hummus ben bons, a Salus portem cada setmana Hummus fresc de la marca Biogrà. Trobaràs 3 receptes diferents, la tradicional, la d’olives d’Aragó i la d’albergínia rostida. No et quedis sense, els que l’han provat ja han repetit!